A hidratált állapot fenntartása döntő fontosságú az egészségünk szempontjából, ám, bár mindenki tudja, hogy inni fontos, valamiért sokan ezt mégsem teszik meg.
Pedig ha nem iszunk eleget, kiszáradhatunk.Ahhoz, hogy a testünk megfelelően működjön, a szervezetünknek vízre van szüksége, például mert:

 

  1. Keni az ízületeket

Az ízületek és a gerinclemezekben található porcok körülbelül 80% vizet tartalmaznak. A hosszú távú dehidratáció csökkentheti az ízületek ütéselnyelő képességét, ami ízületi fájdalmat okoz.

  1. Nyál és nyálka képződik

A nyál segíti a táplálék megemésztését és a száj, az orr és a szemek nedvességét is biztosítja. Ez megakadályozza a súrlódást és a károsodást. Az ivóvíz tisztán tartja a száj belsejét is. A cukros italok helyett fogyasztva a víz csökkenti a fogszuvasodást.

  1. Oxigént szállít a szervezetben

A vér több mint 90 %-a víz, és véroxigént hordoz a test különböző részeire.

  1. Fokozza a bőr egészségét és szépségét

Dehidratáció esetén a bőr érzékenyebb lehet a bőrbetegségekre és a korai ráncosodásra.

  1. Meggyengíti az agyat, a gerincvelőt és más érzékeny szöveteket

A dehidratáció befolyásolhatja az agy szerkezetét és működését. Részt vesz a hormonok előállításában is. A tartós dehidratáció problémákat okozhat a gondolkodás és az érvelés terén.

  1. A testhőmérsékletet szabályozza

A bőr középső rétegeiben tárolt víz a bőr felszínén verejtékké válik, amikor a test felmelegszik. Ahogy elpárolog, lehűti a testet. Egyes tudósok szerint, ha túl kevés a víz a testben, a hőtárolás növekszik, és az egyén kevésbé képes tolerálni a hőterhelést.

  1. Az emésztést is befolyásolja

A bélnek vízre van szüksége ahhoz, hogy megfelelően működjön. A dehidratáció emésztési problémákhoz, többnyire szoruláshoz és túlságosan savas gyomorhoz vezethet . Ez növeli a gyomorégés s a gyomorfekély kockázatát . A vizelet és a széklet elvezetésének és eltávolításának folyamataihoz is víz szükséges.

  1. A légutaknak is kell a víz

A dehidratált légutakat a test korlátozza a vízveszteség minimalizálása érdekében. Ez súlyosbíthatja az asztmát és az allergiát.

  1. Az ásványi anyagokat és a tápanyagokat hozzáférhetővé teszi

Ezek ugyanis vízben oldódnak, ami lehetővé teszi, hogy az ásványi anyagok és a tápanyagok elérjenek a test különböző helyeire.

  1. Megakadályozza a vesekárosodást

A vesék a testben szabályozzák a folyadékot. A nem megfelelő vízmennyiség veseköveket és más különböző problémákat okozhat.

  1. Súlycsökkenés

A víz a fogyásban is segíthet, ha édes gyümölcslevek és cukros szénsavas üdítők helyett fogyasztják. Ha étkezés előtt iszunk, az a túlevést is megakadályozza.

Azt szokták mondani, az a jó, ha valaki napi 8 pohár vizet megiszik. Nos, ha 8 nagy pohárnyi vízre nincs is szükség, 1,5 liter víz elfogyasztása mindenképpen ajánlott. S mivel hő hatására a  szervezetünk még több vizet fogyaszt, nyáron érdemes 2 litert is elfogyasztani belőle.

Az egészséges életmód nem csak abból áll, hogy valaki sokat mozog, sok zöldséget-gyümölcsöt eszik és odafigyelve étkezik – foglalkozni kell a folyadékbevitellel is. Hiszen ahhoz, hogy a szervezetünk kiegyensúlyozottan működjön vízre is komoly szükség van.

Igyunk hát eleget.

 

Tetszett? Oszd meg!