Az az őrült hullámvasút, amit úgy hívunk, élet, néha nagyon fárasztó. Hol a magasságokban járunk, hol a mélybe zuhanunk. Ez a kiszámíthatatlanság, őrült rohanás és gyorsaság bizony nagyban befolyásolja az ember fizikai és  mentális állapotát.

Sokszor minden olyan borzasztóan reménytelennek látszik, úgy érezzük, minden rosszul sikerül, pedig csak pihenni kéne. Máskor azonban egy alvásnál többre van szükség.

Íme a figyelmeztető jelzések, amik egyértelműen a kimerültség jelei:

– Ahogy a napok múlnak egymás után, a rossz közérzet nem csillapodik, alvással sem, sőt, mintha egyre nőne. Szívesen kerülöd a kapcsolatot az emberekkel, akkor jó, ha nem zavar senki.

– Úgy érzed, képtelen vagy elvégezni a munkád. Minden motivációd elveszett, azok a dolgok, amik eddig érdekeltek, és arra késztettek, hogy menj előre, most mintha köddé váltak volna. Teljesen semleges a világ, úgy érzed, nem érdekel semmi.

– Idegesnek feszültnek érzed magad, néha szorongsz is.

– Úgy érzed nagyon fáradt vagy, mégis csak hánykolódsz esténként és nem tudsz aludni. Így aztán a lelki fáradtság mellett egy valós fizikai fáradtság is eluralkodik rajtad.

– A megnövekedett stressz és érzelmi hatások miatt sokkal intenzívebben élsz meg dolgokat, többet sírsz. Még akkor is, mikor látszólag semmi okod nincs rá.

– Ha gyakori szédülés vagy hányinger fog el, ez is biztos jele annak, hogy teljesen kimerültél.

– Egy idő után az érzelmi túlfokozott állapotot felváltja a teljes közöny. Már nem sírsz, nem érzel. Nem érdekel semmi. Ez az a szakasz, mikor az ember elveszít minden reményt. Ez az a pont, ahová nem szabad eljutni.

Mit tudunk tenni?

Az első negatív változásokra már érdemes odafigyelni. A túlhajtott életmódon lassítani kell. Muszáj pihenni, ha a test és a lélek megkívánja.
Az a fontos, hogy törődj magaddal. Fordíts magadra időt, legyen több énidő, mikor nem a munka és a kötelességek fontosak, csakis te. Az sem árt, ha csendesebb pillanataidban elgondolkodsz azon, mit vársz magadtól, a jövőtől.
A fizikai rosszullétig nem szabad eljutni, mint érintett, neked magadnak kell foglalkoznod magaddal – aludj, pihenj, hagyd, hogy az agyad is ki tudja pihenni magát. Vedd a dolgaidat a saját kezedbe, hisz ha te nem segítesz magadon, ugyan ki fog?

Sírj, ha jól esik, aludj, ha jól esik, vagy tégy bármi mást, ami segít a közönyt, fásult depressziót elkerülni. Állj meg, lélegezz és önmagadra való odafigyeléssel kezdd el gyógyítani magad.
A világ rohan, sokan rohanunk vele, kell, hogy észrevegyük, hol az a pont, amikor meg kell állni, amíg nem késő.

 

 

Tetszett? Oszd meg!