A mozgás fontosságáról azt hiszem mindenki hallott, mindenki tudja, hogy nélkülözhetetlen. Ha csak arra gondolunk, hogy minden mozog folyamatosan, és minket is a belső mozgások tartanak életben, akkor máris rájövünk, hogy mennyire létszükség a mozgás.
Mozgásra vagyunk teremtve.

A testmozgás

A rendszeres testmozgás és az egészség összefüggése már nagyon régóta ismert, számtalan kutatás támasztja alá, hogy folyamatos mozgás nélkül egészségesek sem lehetünk. Napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap ez a témakör, ami nem is csoda. A rengeteg kényelmi eszköz, a megváltozott életmód, a megváltozott munkahelyek, munkaviszonyok egyszerűen azt idézik elő, hogy mozgás szegény életet élünk.
Míg nagyszüleink, és szüleink is sokat sétáltak akár a munkahelyükre, vagy csak a boltba, jutott idejük a kertben dolgozni, hiszen megtermelték sokan a betevőjüket; mi, a fiatalabb generáció, már alig-alig végzünk fizikai aktivitást a hétköznapok során.

Rohanunk a munkába, sokszor autóval vagy tömegközlekedve, a boltba sem gyalogolunk, sőt! már interneten rendelünk. Nincs idő és hely sem a kertészkedésre, és sorolhatnám tovább az okokat. Emellett pedig egyre egészségtelenebb ételeket eszünk, ráadásul csak „bekapjuk”, gyorsan. Ez mind-mind odáig fajul, hogy jönnek a magasvérnyomás problémák, a cukorbetegség, az elhízás, az itt fáj –ott fáj érzés.
Ezek miatt kell tudatosan odafigyelnünk magunkra.

Miért érdemes mozogni?

A mozgásnak különleges előnyei vannak: javítja a szervezet általános, keringési és légzési állapotát, csökkenti a vérnyomást, a vérzsír-, vércukor-, koleszterin szintet. Ezek mellett javítja csontjaink, izmaink, ízületeink állapotát. A mozgás elősegíti a testsúlycsökkenést is, a zsírtartalékok elégetésével. Az intenzív mozgás emeli az alapanyagcserét. És akkor arról ne is beszéljünk, hogy csökkenti a stresszt, így a stressz miatti fokozott evést is és jó alvást biztosít.
Tehát a mozgás, a fizikai aktivitás valóban létszükség!

Hogyan, mikor, mit mozogjunk?

A sejtjeink, izmaink, ízületeink és a keringési rendszerünk csak akkor tartható karban, ha naponta legalább 6000 lépést teszünk és napi 20 percet erősítünk (guggolás, kitörés, támaszok-plank). Sokszor mondtam, és mondom is, hogy a mozgást egyszerűen el lehet kezdeni, nem kell azonnal edzőterembe rohanni, ezzel lesokkolva a testünket, és elvéve a kedvünket. Tűzzük ki célul, hogy minden nap 6000-7000 lépést megteszünk friss levegőn, vagy kerékpározzunk, ússzunk. Ilyenkor már kertészkedni is lehet, ami szintén nagyon jó hatással van a szervezetünkre, hiszen egymás után sok-sok változatos gyakorlatot végzünk.
Mindenféleképpen kezdésnek olyan mozgásformát válasszunk, ami tetszik, ismerjük, és jókedvűen végezzük!

Nem szabad halogatni a mozgás elkezdését!

30 éves korunk után az öregedési folyamatok is begyorsulnak és a hátralévő életünk minőségi feltétele biztosan a nem túlzásba vitt mozgás és az egészségtudatos táplálkozás lesz. Egy egész életre kaptuk a testünk, nincs rá csere szavatosság, és nagyon sok folyamatot nem is lehet visszafordítani. Ezért a fizikai aktivitás elkezdésével ne várjunk még egy napot, hiszen nagyon sokat számít.

Tipp:

Mindenféleképpen érdemes felkeresni szakembert, ha úgy érezük, hogy nem látjuk, nem találjuk a megfelelő mozgásformát! Egy állapotfelmérés után az edző segít megmutatni az irányt, és ha igényli az ember, akkor végig „fogja is a kezét” az úton. Rászokni a mozgásra sokkal könnyebb, mint hiszi az ember.
Három hónap után már automatikusan jól fog esni, vágyni fog rá a szervezet, és sokkal de sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben!

Mozgásra fel!

Tetszett? Oszd meg!