Végre, végre itt a nyár! Végre elővehetjük a szellős, nyári ruhákat, a porosodó bikiniket, süttethetjük magunk a napon és rengeteg szabadtéri programot csinálhatunk. Azonban nem árt odafigyelni arra, hogy mindent csak mértékkel és odafigyeléssel tegyünk, hiszen pillanatok alatt történhetnek nem várt következmények: egy kis leégés, napszúrás, gyomorrontás, fertőzés…

Nyáron is vigyáznunk kell magunkra, és oda kell figyelnünk az egészségünkre, éppen úgy, mint télen.

Mindig használj megfelelő fényvédő krémet!

Ne hidd, hogy neked nem kell! Minél világosabb a bőre valakinek, annál nagyobb faktorszámú fényvédő krém használata javasolt. Minimum a 30 SPF védelem, de még jobb az 50 SPF – és tényleg nem csak a gyerekeknek. A jó fényvédő krém megvédi a bőrt a káros UVB sugárzás ellen, de a pigmentfoltok, ráncok, bőrrák ellen is védelmet biztosít. Az arcra is jusson, fürdés után pedig a védelmet frissíteni kell.

Védd a hajad is!

Nem csak a bőrt, a hajat is védeni kell a nagy melegben. A folyamatos hő, az UV-sugárzás és a klór nem tesz jót a hajnak, ezért mossuk többet, hogy eltávolítsuk a klórt és a szennyeződéseket, ezután használjunk kondicionálót, ami a haj nedvességtartalmát optimalizálja. A hajvégeket érdemes olajozni. Ha lehet, nyáron kerüljük a hőformázást, hagyjuk a hajunk szabadon száradni.
A nap kiszívja a színét, ezért nem árt kalapot, kendőt használni a fakóvá válás elkerülése érdekében.

Igyál sok vizet!

A forró nyári napokon sokat izzadunk. A vízhiány káros a szervezetnek, így a folyadék pótlása mindenképp fontos, nyári napokon pedig különösen oda kell figyelnünk arra, hogy megfelelő mennyiséget igyunk. 8-10 pohár víz, hozzá egy kis uborka vagy citrom kiváló megoldás lehet.

Egészséges turmixok

Ha unod a vizet, a turmixok kiváló megoldást nyújthatnak arra, hogy finomat és egészségeset igyunk. Frissít, és a cukortartalma is kevesebb, mint a cukros üdítőitaloknak.

Étkezz odafigyelve

A nyár a partikról, piknikekről, fagyikról szól! Sok nő nem főz nyáron a nagy meleg miatt, ilyenkor hajlamosabbak vagyunk arra, hogy csak összerakjunk valami gyorskaját, vagy azt együnk, amit hirtelen találunk. Pedig ilyenkor is fontos az, hogy odafigyeljünk az egészséges étkezésre.
Szerencsére ebben az időszakban rengeteg a zöldség, a gyümölcs, amikből egészséges és finom salátát bármikor könnyedén össze lehet dobni, mellé egy kis grillezett csirke tökéletesen egészséges kombináció lehet.

 

Alkoholt mértékkel

 

Nincsen nyár alkohol nélkül, ezzel nincs is semmi gond. Egy hűsítő koktél, egy hideg sör, egy pohár bor esténként nagyon kellemes lehet. Azonban a mindennapi alkoholfogyasztás nem egészséges, bizony komoly károkat tud okozni, úgyhogy erre is érdemes figyelni.

Mozgás nyáron is

A nagy melegben nincs az embernek kedve futni, ilyenkor sok futócipő kerül használaton kívülre. Pedig a mozgásról nem kell, és nem is szabad nyáron sem lemondani. Futni lehet korán reggel vagy estefelé, amikor enyhébb a levegő, de a mozgást be lehet vezetni zárt helyre is ezekben a hónapokban. Kardio-edzések, online-edzés otthon, vagy az úszás remek alternatíva lehet. Fél óra úszással akár 400 kalóriát is elégethetsz!

Allergia

Nyáron tombol az allergia, ami nagyon sokakat érint. Az anti-hisztaminok segítséget nyújthatnak, de az is könnyíthet a helyzeten, ha gyakrabban porszívózunk, többször átöltözünk egy nap, gyakrabban zuhanyzunk, a por ellen pedig napszemüveget hordunk.

Itt a nyár, a jó idő, élvezzük ki amennyire lehet. Ha pedig kellően odafigyelünk, betegség sem fogja elrontani a

Tetszett? Oszd meg!