Fantasztikus közönség előtt tartottam előadást nem régiben.

A Csak A Mentes szervezésében „Funkcionális élet a Senior korban” c. előadást tartottam meg.

Az előadás interakítv volt, nagyon jót beszélgettünk és remek kérdéseket is kaptam a hallgatóságtól.

Sőt! Nagyon is sokat tudnak arról, hogy mi az, ami valójában jó a szervezetnek ebben a korban is.

 

Az előadásom úgy építettem fel, hogy a legfőbb, ebben a korban felmerülő problémákat feszegettem, és azokra kerestünk megoldásokat sokszor együtt.

Milyen alapokat beszéltünk át?

 

Ami már az elején megfogalmazódott a közönségben, és nagyon jó volt, hogy ők mondták ki, hogy az egészség, a fittség a következőkből áll: mentális, lelki és testi kondíció, együtt.

Nem lehet valaki úgy egészséges, hogy feledékeny, vagy nem tud figyelni. Ebben a korban is rettentően fontos, hogy mentálisan is friss legyen az ember, hiszen amikor az unokák megrohamozzák a nagyszülőket, akkor azért oda kell ám figyelem, energia! Minden téren.

 

Miután ezt tisztáztuk és átbeszéltük, a legfontosabb az életmódváltás tisztázása volt.

Igazából nem győzöm hangsúlyozni amerre csak járok, hogy az életmódváltás nem úgy történik, hogy holnaptól futunk 5 km-t, megvonjuk magunktól a cukrot és a glutént, és soha többet nem iszunk alkoholt, nagyon sokat pihenünk, relaxálunk, és sokat vagyunk levegőn. És persze közben még sok vizet is iszunk.

Elmondtam most is, hogy apró lépésekkel kezdődik. Hogy a szokások megváltoztatásával kezdődik minden, miután eldöntöttük, hogy jobban szeretnénk lenni.

Egy új szokást keresünk és annak beiktatását kitűzzük célul, legyen az mondjuk a mozgás beiktatása, és három hónap alatt kialakítjuk az úgy, hogy rutinná váljon.

Nyilván ebben a korosztályban sokkal több mindenre oda kell figyelni, és szem előtt kell tartani.

Nem lehet olyan szokást megváltoztatni, amitől nem lesz jobb nekünk – gondolok itt a meglévő betegségekre.

Tehát az életmódváltás ott kezdődik, hogy megkeressük azokat a szokásainkat, amik nem jók a szervezetünknek, vagy hiányoznak neki, és keresünk rá egy olyan megoldást, amit be tudunk iktatni a mindennapokba, és ettől jobbá válunk.

 

A másik nagyon fontos lépcsője az előadásomnak, a MOZGÁS volt.

Ebben a korban, és egyébként sem!, úgy kell elképzelni a mozgás beiktatását, hogy holnaptól neki állunk jógázni, vagy rengeteget sétálni, biciklizni.

Nem.

Szépen, lassan, fokozatosan állunk neki. Lépésről lépésre haladunk.

Mindenki saját maga tudja eldönteni, hogy mi az a mozgás, amit szeret, bír, és biztonságos.

Nyilván, az unokák adhatnak egy motivációt, hiszen velük nagyon sok mindent ki lehet próbálni, és közös program lehet egy-egy uszoda, biciklizés, játszóterezés, kirándulás.

De talán a legegyszerűbb, legbiztonságosabb ebben a korban, a sétálás. Nem kell hozzá semmi extra felszerelés (a jó, kényelmes cipőn kívül), és már mehetünk is.

Nem kell rohanni, és csak annyit kell menni, amennyi jól esik. Az okos telefonokon már van lépés számláló is, azon nyomon tudjuk követni, hogyan haladunk. A sétálással az agyunk is sokkal aktívabb, a koordinációra is remek hatással van, mentálisan is frissít!

Érdemes törekedni arra, hogy mindig egy picivel többet menjünk. Jól is fog esni, hiszen érezni lehet az izmok működését.

A szabad levegő, a természet és a mozgás csodálatos együtt. Feltölti a testet, elmét és a lelket is.

Az előadás során fontosnak tartottam azt is, hogy megmutassak pár olyan mozdulatot, gyakorlatot, ami jótékony hatással van a vérkeringésre, mégsem terheli az ízületeket.

A következő napirendi pont az ételek voltak.

Ebben a korban különösen oda kell figyelni a kalciumban gazdag étkezésre a csontritkulás miatt, valamint a szív és érrendszer védelmére.

Tehát érdemes úgy összeállítani az egészséges, minél természetesebb étrendet, hogy megfelelő mennyiségű kalcium tartalmú táplálékot is magunkhoz vegyünk!

Ilyenek a tejtermékek mellett a mandula, a sötétebb leveles zöldségek – spenót, sóska, a karalábé, a gomba, és sok-sok más finomság is.

Érdemes beépíteni a mindennapokba ezeket!

Csodálatos volt a délelőtt, amit a senior korúakkal tölthettem.

Bízok benne, hogy még többen el kezdték átalakítani a szokásaikat lépésről lépésre.

Tetszett? Oszd meg!