Borús, hideg, szürke hétköznapokon sokszor az embernek még az ágyból sincs kedve kikelni, nemhogy munkába és emberek közé menni.

Nem véltelen, hiszen ilyenkor, télen, tél végén, egyszerűen a szervezetünk el kezd kimerülni. Mindenféle értelemben.

Nem csak az ünnepek utáni habzsi-dőzsi, sütés-főzés, pörgés miatt, hanem egyszerűen a környezeti tényezők és hatások miatt is a szervezetünk elfárad, lemerül. Fáradékonyak, aluszékonyak, türelmetlenebbek, dekoncentráltabbak, leszünk, sokszor érzi magát az ember levertnek, és depresszióba is ebben az időszakban esnek nagyon sokan.

Mára már bebizonyított tény, hogy a napfény hatalmas szerepet játszik ezeknek a tüneteknek a kialakulásában, de ugyanígy felelős a kevesebb, friss gyümölcs, zöldség, – így a helytelenebb táplálkozás, a mozgásszegényebb életmód –hiszen hidegben nincs kedve az embernek sétálni, jól esik otthon begubózni.

Mégis, hogyan lehet túlélni a téli fáradtságot?

1. Levegőn való sétálásra fel!

Tudom, hogy télen mindenki fázik, és a legtöbben nem jegesmedvének születtek, de sétáljunk nagyokat télen is. Öltözzünk fel, amennyire csak tudunk, és vegyük nyakunkba a környéket. Egyre jobb az idő, egyre többet süt a nap, élvezzük.

A friss, hideg levegő, az alvó természet és a sétálás utáni meleg szoba, jó meleg teával kincset ér!

2. Nem mindegy, mit eszünk!

Az ünnepek után sokszor nehéz visszarázódni az egészségesebb ételek világába. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy a kimerültséget éppen annak is köszönhetjük, hogy a téli időszakban kevesebb gyümölcsöt, zöldséget eszünk. Ezért tudatosan kell figyelni arra, hogy mit eszünk, ha újra energikusak szeretnénk lenni.

Napközben egy gyümölcsturmix, vagy préselt gyümölcs levek, este egy finom saláta nagyon sokat segít a fáradtság elleni küzdelemben!

3. Aludni kell, igazából!

Az alvás alapvetően fontos a jó közérzethez és az egészséghez is. Azonban a téli időszakban még jobban oda kell figyelni az igazán pihentető alvásra. Alvás előtt kb. fél órával már ne nézzünk tv-t, és ne kütyüzzünk, csak a nyugalomra és a pihenésre hangolódjunk. Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a lefekvés előtt két órával már ne együnk semmit, hiszen akkor nem terheljük túl az emésztőrendszerünk sem, és pihentetőbbé válik az alvás.

4. Kapjuk el a természetes fényt!

Ha látjuk, hogy odakint süt a nap, akkor tegyünk meg mindent azért, hogy minél tovább és jobban élvezhessük a napsugarakat. Üljünk az ablakhoz, vagy menjünk sétálni, üljünk ki egy kicsit a teraszra a napra, hogy töltődjünk!

Fontos, hogy begyűjtsük a téli napsugarakat, mert feltöltenek kívül-belül.

5. Víz, víz, víz.

Elképzelhető, hogy lerágott csontként hangzik, hogy igyunk elég vizet, de valahogy mégis azt látom, hogy télen elfejtjük a vizet!

Mindenki iszik teát, kakaót, forrócsokit, forralt bort, amik mind-mind nagyon finomak is, de ezek mellett meg kell inni a szokásos (2-3l) vizet is. Hiába iszunk nagymennyiségű teát! Attól a szerveztünk csak dehidratálttá válik, és elvész az energikusság is!

Szóval fogyjon a víz is, töltsük fel a sejtjeinket, had kerekedjenek, duzzadjanak, és működjenek jól.

Ha tudatosan odafigyelünk magunkra, és teszünk is azért, hogy energikusabbak, derűlátóbbak legyünk, akkor egy csapásra leszámolhatunk a téli fáradtsággal!

Tetszett? Oszd meg!