Édes lányom, változik az idő, érzem a csontjaimban – mondta a nagyanyám, és talán nem is beszélt akkor olyan nagy butaságot.
Egyes időjárási jelenségek, mint például a viharok, az eső, és a frontok is, befolyásolják a testünket, és egyesek érzékenyebbek ezekre a hatásokra, mint mások.

Hazánkban pedig van front bőven.

Front során a levegő nedvességtartalma, a hőmérséklet, a szél sebessége és a légnyomás is megváltozik, igen rövid idő alatt.

Melegfrontnál a hűvösebb levegőt melegebb levegő váltja fel: a hőmérséklet emelkedik, a levegő nedvességtartalma és a légnyomás pedig csökken.
Hidegfrontnál csökken a hőmérséklet. Érkezése előtt a légnyomás mindig csökken, utána emelkedik.

A vérnyomás változása, az ízületi fájdalmak, migrén, feszültség – ezek mind-mind testünk jelzései a változó időjárási körülményekre.

Hogyan védekezhetünk a front okozta hatások ellen?

A legjobb természetesen, ha meg tudjuk előzni a front okozta hatásokat. Érdemes nagyon odafigyelni, és amennyire lehet, csökkenteni a stresszt, a feszültséget a mindennapi életünkben.

Minőségi pihenés:
– elégséges mennyiségű és minőségű alvás sokat segíthet, hogy a szervezet ellenállóbb legyen a frontokkal szemben

Fontos az egészséges táplálkozás:
– könnyen emészthető ételeket fogyasszunk zömében,
– az étrendünk tartalmazzon megfelelő mennyiségű ásványi anyagot, vitamint
– napi 2 liter folyadékot mindenképpen szükséges fogyasztani

Csökkentsük a stresszt a mindennapjainkban:
– relaxáljunk, jógázzunk, vagy használjunk olyan módszert, ami nyugtat, feltölt, ez lehet gyógytea, szauna, masszázs, aromaterápia és sok más egyéb is

Fontos a rendszeres testmozgás:
– mozgás mindig, minden időjárásban. Kerékpározás, úszás, futás, de akár a séta is megfelelő lehet, a hangsúly mindenképpen a rendszerességen van

Mit tehetünk, ha a front mégsem marad hatás nélkül?

Sokan azt állítják, a meleg áldásos hatású a panaszokra. Az időjáráshoz kapcsolódó ízületi fájdalmat enyhítheti, ha melegen tartja magát az ember. Meleg zuhannyal, réteges ruházkodással, meleg zoknival, takaróval lehet enyhíteni az ízületi fájdalmakat.

A fejfájás ellen tehetünk egy kiadós sétával a friss levegőn, de segíthet a fejmasszázs, vagy bizonyos pontok nyomkodása is.

Sokan vannak, akik érzékenyek a frontokra. Ők jó, ha a jelzéseket komolyan veszik, és igyekeznek az életmódjukkal elébe menni a hatásoknak – hisz azok nagy mértékben befolyásolják az életminőséget.

Tetszett? Oszd meg!