Te is azok közé tartozol, akik azt gondolják, szaunázni csak télen jó, és teljesen felesleges nyáron, mikor amúgy is sokat izzadunk? Nos, ha igen, akkor jobb, ha te is tudod: csak egy tévhit, hogy szaunázni nyáron nem érdemes.

A szaunázásnak az év minden szakaszában ugyanolyan előnyei vannak, sőt!

Valójában aki rendszeresen szaunázik, az jobban bírja a nyári hőséget, hiszen a szauna a test hőszabályozását edzi, így a rendszeresen szaunázók számára elviselhetőbb lehet a nyári meleg. A szauna nyáron is ugyanúgy égeti a kalóriákat, fogyaszt és méregtelenít, és a többi előnyét a melegebb évszakban is ugyanúgy kifejti, mint télen, ezért nyáron sem érdemes hanyagolni.

De mik is ezek az előnyök valójában? Miért jó szaunázni?

Csökkenti a stresszt
A szaunázók az egyik legnagyobb előnynek a stressz csökkenését sorolják fel, ha megkérdik őket, miért jó szaunázni.
Mindennapi életünk minőségét, az egészségünket is negatívan befolyásolja a sok stressz. Valójában a betegségek egy része bizony stresszfüggő. A szaunázás viszont számos módon segít abban, hogy a felgyülemlett stressz csökkenjen. A szauna hője lazítja a test izmait, javítja a keringést és serkenti az endorfinok felszabadulását. Az endorfinok a test természetes “jó érzés” kémiai anyagai, és felszabadulásuk valóban csodálatos hatással van az ránk.
S stresszből nyáron sincs kevesebb, mint télen – nyári szauna tehát kell.

Csökkenti a vérnyomást, a szívbetegség kockázatát, erősíti az artériákat, növeli a pulzusszámot.
Csupa-csupa olyan előny, olyan jó hatás, amire bizony nem csak télen, de nyáron is szükségünk van, mert az egészség természetesen nyáron sem kevésbé fontos.

Méregtelenít
A legtöbben nem izzadnak aktívan túl gyakran, pedig a mély verejtékezésnek több bizonyított egészségügyi előnye van. A verejtékezésből származó előnyök a rendszeres szaunázással elérhetők. Az izzadás csökkentheti a méreganyagok mennyiségét a szervezetünkben, például az ólom, a réz, a cink, a nikkel vagy a higany szintjét, melyek  mindegyike a mindennapi környezetünkkel való kölcsönhatásból felszívódó méreganyag. De természetesen az ételekkel is sok olyan ,,mérget” elfogyasztunk, amit nem árt kiizzadni. S bár nyáron ugyan az átlagnál többet izzadunk, azért a szauna mélyizzasztására ebben az évszakban is szüksége van a testnek.
A méreganyagok szaunázás közben a véráramba kerülnek és a fokozott izzadás alatt az izzadságmirigyeken át távoznak a szervezetből.

Az intenzív fizikai aktivitás után segíti a gyógyulást
Szaunázás közben lazulnak az izmok, csökken a fájdalom, izmokban és ízületekben egyaránt. A szauna által nyújtott magas hő a szervezetben endorfinokat szabadít fel, melyek “nyugtató hatásúak” és képesek az izomfájdalom más fájdalmak minimalizálására. A testhőmérséklet is emelkedik, ez okozza a vérerek tágulását, ezáltal nő a vérkeringés. Ez felgyorsítja a test természetes gyógyulási folyamatát.

Segít az alvásban
Aki szaunázik az képes mélyebben és nyugodtabban aludni, a mély alvás pedig azt eredményezi, hogy az ember kipihenten ébred. Az életminőséget pedig nem is kis mértékben befolyásolja, hogy mennyit és milyen minőségűt alszunk.

Erősíti az immunrendszert
Nem csak a szívnek és a vérkeringésnek hasznos, az immunrendszere is erősebb annak, aki rendszeresen, legalább heti egyszer szaunázik. A nyári megfázások biztosan messziről elkerülik a szaunaimádókat.

Tisztítja a bőrt
Nyáron, mikor kevesebbet takar a ruha különösen fontos, hogy a bőrünk szép legyen. Ki vagyunk téve intenzíven a környezeti ártalmaknak is ebben az időszakban: sok por, erős nap, szél éri a bőrünk, és bár többet izzadunk, mint télen, azért szüksége van a szaunára a bőrünknek is. A felgyorsult véráramlás miatt gyorsabb lesz a bőr anyagcseréje, és a piszkos pórusok sokkal jobban tisztulnak.
A sokunk által utált narancsbőr kezelésében is sokat segíthet a szauna, hisz a narancsbőr ellen roppant hatékonyan lehet küzdeni vérkeringés és anyagcsere javítással. Rendszeres nyári szaunázással tehát a rettegett narancsbőr ellen is eredményesen vehetjük fel a harcot.

A kalóriákat is égeti
Az izzadási folyamat jelentős mennyiségű energiát igényel. Ezt az energiát a zsír és a szénhidrátok átalakulása képezi, tehát elég a kalória.
A vérkeringés serkentése, az anyagcsere folyamatok felgyorsulása  szintén  kalóriaégést eredményeznek.

Mindezen szuper előnyök mellett pedig még az is a szauna javára írható, hogy remek hely a beszélgetésre, társas kapcsolatok erősítésére, hiszen egy szaunában gyakran érdekes társaság gyűlik össze, akikkel repül az idő – miközben szépülünk, fogyunk, méregtelenítünk és gyógyulunk is.

Ugye, hogy érdemes szaunázni – nyáron is?

Tetszett? Oszd meg!