Igen, a Több, mint testőr című filmről jutott eszembe ez a hasonlat 🙂 Sokszor gondolkodom ugyanis azon, hogy mennyire különleges az a pálya, amelyen tevékenykedem, és milyen összetett az a szakma, amit űzök. Azt, hogy érdemes-e személyi edzővel edzeni, mindenkinek a saját véleményére bízom, inkább arról írnék most nektek, hogy milyen életet él egy hivatásos személyi edző, és napi szinten milyen testi-lelki változásoknak vagyunk szemtanúi.

 Az iskolában mi is gondosan megtanulunk mindent, a lehető legjobb tudásunk szerint, majd ennek egy részét aztán a való életben a vendégeink átírják. Így indul a mi pályánk – tele meglepetéssel.

A legelső találkozásunk a vendéggel egy állapotfelméréssel indul. Ilyenkor nem csupán az adatokat vesszük fel, hanem egy beszélgetésre is sor kerül, ahol felteszünk minden számunkra fontos kérdést – sportmúltat, sportági jártasságot, életmódot érintően. Ez utóbbin belül leginkább a szokásokra vagyunk kíváncsiak, hiszen az életmódváltás bizonyos szokásaink megváltoztatásával fog kezdődni. Rendkívül sokat számít a motiváló tényezők és a célok átbeszélése is a jövőbeli sikeres együttműködés érdekében, valamint annak rögzítése, hogy a kitűzött célokhoz milyen gyakran kell találkoznunk.

A méréseket és egy rövidebb beszélgetést egyébként minden hónapban meg szoktunk ejteni, hogy visszacsatolást nyerjünk az addig elvégzett munkával kapcsolatban. Az élet zajlik, és változni is tud, így fontos frissíteni többek között a célokat, motivációkat is.

A dokumentációhoz fotókat is lehet készíteni, amelyek mindenkit egyénileg motiválnak, vagy éppen frusztrálnak. Minden ember más, mindenkinek más a története, és máshogyan fog eljutni a céljaihoz. Ez az egyik legnagyobb felismerés a szakmánk elején.

Mi történik az első egy hónapban?

Azt szoktuk mondani, hogy ez a beszoktatás időszaka. 🙂

Meg kell szokni a mozgást, a gyakorlatokat, és azt, hogy fájdalmat érzünk. Elkezdjük érteni a miérteket, és azt, hogy a helyes technika elsajátítása értünk van, mert a sérülés a legnagyobb ellenségünk. Sőt, meg kell szokni azt is, hogy valaki ott áll mellettünk, kitágult pupillával lesi minden mozdulatunkat, és javítja is azokat.

Új szokásaink elsajátításához legalább három hónapra van szükségünk. Ezért az első három hónapban derül ki az is, hogy megmarad-e a lelkesedés, és haladhatunk tovább a kitűzött célok felé, vagy sem.

Az edzések alatt nemcsak edzünk, hanem meg is ismerjük egymást. A személyi edző egy idő után jobban fogja tudni egy-egy mozdulatodból, hogy jó vagy rossz napod van-e. Ennek megfelelően dönti el, hogy a fejében lévő edzéstervet, és azt a terhelést kapod-e, amit előre kigondolt magában.

Ez egy rendkívül összetett és komplex terület.

Minden alkalom más, mert minden edzés megismételhetetlen. Függ attól, hogyan aludtál, milyen volt az előző napod, hogyan ébredtél, reggeliztél-e, megvan-e a még Benned a motiváció, és látod-e célodat. Ezekhez jön még a működő ideg-izom kapcsolat és használható állapotban lévő test-lélek-elme egysége.

A sport és a rendszeres mozgás nemcsak az alakot változtatja meg, hanem egy nagyon komoly személyiségfejlődéssel is jár. Tényleg önmagad jobb verziója leszel: a figyelem és a törődés, amit az edzések során kapsz, nemcsak Téged tölt fel, hanem a környezetedet is, hiszen általad még több energiát, lelkesedést és motivációt nyerhetnek a mozgáshoz. A rendszeres mozgás életed minden területére pozitív hatással van, mert a fegyelem, a szorgalom, a kitartás, a határainkon való átlépés önbizalmat ad, így fejleszti az önértékelésünket is. Jobb és magabiztosabb döntéseket hozhatsz meg, tisztelni fogod magad, mert büszkeséggel tölt el minden edzés, amit végig csinálsz.

Tudod… A változás akkor veszi kezdetét, amikor kész állsz rá, és elég eltökélt vagy ahhoz, hogy jól akard csinálni.

Szeretettel,
Kelly

Tetszett? Oszd meg!